FROUKJE MEETS HENK

Scheepsatelier Eestroom

November 2018 Noordelijk Film Festival Leeuwarden

16mm Film vertoning – Doarp

Afgelopen zomer reed Froukje van Wengerden naar Minnertsga om daar collega-filmmaker Henk Penninga te bezoeken. Ze was benieuwd naar zijn film DOARP uit 1995. Een film die weliswaar in Minnertsga is opgenomen, maar die door zijn universele karakter in elk kleine dorp in Friesland opgenomen had kunnen zijn. En een film die voor iemand als Froukje, afkomstig uit het digitale tijdperk, uit een ver verleden stamt. De film ontroerde Froukje; ze is een ware liefhebber van analoge films over het platteland. Nu projecteren Froukje en Henk de film vanaf een 16mm projector. Voorafgaand wordt Froukje’s eigen korte film MOVING LANDSCAPES vertoond (2015) en vindt er een gesprek plaats tussen de twee documentairemakers.

Mede mogelijk gemaakt door

Scheepsatelier Eestroom
Jan van Wengerden & Henriette van den Bout
Noordelijk Film Festival