Jan van Wengerden

Voorzitter

Jan van Wengerden is een ervaren scheepstimmerman. Met een carrière die zich uitstrekt over 30 jaar, heeft hij zijn vakmanschap en passie voor maritieme tradities ingezet om unieke en authentieke scheepswerken tot leven te brengen. Zijn expertise komt niet alleen tot uiting in zijn vakmanschap maar ook in zijn culturele inspanningen. Als eigenaar van een scheepswerf in Friesland, heeft hij zijn vaardigheden en kennis ingezet om zowel de maritieme als de culturele aspecten van de regio te verrijken.

Scheepsatelier Eestroom, ontworpen en gebouwd door Jan, weerspiegelt zijn visie op het combineren van kunst, cultuur en maritiem erfgoed. Deze ruimte biedt niet alleen een plek voor kunstzinnige expressie, maar bevordert ook de culturele dialoog en uitwisseling. Het atelier is een toonbeeld van zijn inzet voor het behoud van het maritieme erfgoed en het stimuleren van de culturele vitaliteit in Friesland.

Mees van den Bergh

Penningmeester

Mees is theatermaker, dramadocent en manusje van alles binnen projecten die haar aanspreken in de richting van theater. Op dit moment is ze werkzaam als productieleider van project Anders!, een muziektheater project voor mensen met en zonder beperking. Daarnaast is ze werkzaam op het Harens Lyceum als drama docent. Eerder heeft ze heeft gewerkt op meerdere locaties van scholengemeenschap Piter Jelles in Leeuwarden, gaf ze spel- en  toneellessen aan jong en oud bij verschillende instanties, o.a. De Podiumschool in Leeuwarden, Akkrumer Dreamtheater en Stichting kinderopvang Friesland.

Naast het lesgeven is Mees ook actief als regisseur en productieleider, ze regisseerde in de zomer van 2018  de voorstelling: “Een nacht in de Sint Janskerk’ op Terschelling, een voorstelling die onderdeel was van het overkoepelende project Under de Toer van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018. Ook schreef en regisseerde ze meerdere voorstelling voor Operettekoor Animato, wederom in Leeuwarden. Als productieleider is ze o.a. werkzaam geweest bij theatergezelschap Tryater.

Julian Kotucha

Secretaris

Geboren in 1994 in Duitsland, verhuisde Julian in 2017 naar Nederland om een bachelor in Sociaal Werk te volgen. Eenmaal in Nederland, besloot hij hier te blijven. Zijn carrière omvat rollen in sociaal werk, onderwijs en vrijwilligerswerk. Sociaal werk met een sterke focus op gemeenschapsbetrokkenheid en persoonlijke ondersteuning. Bovendien  spreekt hij vloeiend Nederlands, Duits en Engels en staat bekend om zijn eerlijkheid, vriendelijkheid en analytische vaardigheden.

In 2022 verlaat hij het sociaal domein en begint te werken bij de Grutte Pier Brouwerij, waar hij zich snel onmisbaar maakt als manager van het proeflokaal. Zijn expertise in brouwen en proeven blijkt uit het afronden van twee STiBon-cursussen binnen een jaar, en momenteel is hij bezig met een derde. Bij de Grutte Pier Brouwerij komen zijn passies voor het werken met mensen, het creëren van natuurlijke producten en het maatschappelijk van betekenis zijn allemaal samen. Het is dan ook als thuiskomen.

nl_NLDutch